Inga widgetar hittades i sidofältet!

En stund innan sänggång på onsdagen drog ett rejält åskoväder igång. Det blixtrade och dundrade om vartannat. Det kom stora mängder regn och även en hagelskur lät det som. Jag tyckte synd om de som bodde i tält runt oss. Hörde även regnet ösa ner senare under natten.

Vaknade till ett soligt Bled och packade ihop. Checkade ut och återvände till motorvägen. Körde de knappa två milen till gränsen och tog oss till Österrike genom Karawankentunneln. Körde vidare förbi Villach och svängde av motorvägen vid Spitall. Resten av resan gick genom dalgången västerut. Skulle stanna för att äta lunch, men det fanns inget att stanna på förrän vi nästan var framme.

Korsade gränsen till Italien en bit före Innichien. Sen blev dalgången bredare och vi stannade en bit från Toblach. Hade sett ut Camping Olympia sedan en tid och kom fram vid två. Fick välja en av två tomter som fanns tillgängliga och vänta på att bommen skulle öppnas klockan tre. Här får man varken cykla eller åka bil på campingen mellan ett och tre. Hade glömt att det är så på många ställen i Italien. Vi stod kvar på infarten och lagade en sen lunch.

Ställde oss tillrätta och följde med Emil till poolen efter en kopp kaffe. Han badade en stund och vi satt i solen och njöt av att det var lagom varmt. Tillbaka vid husvagnen bytte Micke och jag om till cykelkläder och gav oss ut för en timmes cykling. Hade talat ed en svensk tant på campingen som sa att det fanns en gammal järnväg mellan Toblach och Cortina som man kunde cykla på. Jag har läst om den på nätet, men inte hittat bra information om exakt vart den går. I reseptionen hade jag tagit en karta med MTB och cykelleder. Tittade på den och fick fram att det borde vara led nr 71.

Hittade leden precis utanför campingen, där den gick tillsammans med två andra. Cyklade en bit och kom fram till skidstadion här i Toblach. Vi har sagt flera gånger att vi ska åka och titta på den. Har sett den så många gånger på TV. Det är verkligen ingen stor stadion. Bara en byggnad och ett gärde.

Vi fortsatte på leden och kom fram till Toblachersee. En liten sjö en bit upp i dalgången mot Cortina. Vattnet är så där vackert turkost som det blir när berggrunden är vit. Cyklade en stund och vände när vi åkt i ca 35 minuter. Sen åkte vi tillbaka mot campingen. Nöjd över att ha fått cykla lite i den här fina naturen.