Inga widgetar hittades i sidofältet!

Sex nätter i Kroatien går ganska snabbt ändå. Eftersom det var så varmt, drygt 30 grader dagtid, så var det sola och bada som gällde. Eller rättare sagt, skugga och bada.

På tisdagen packade vi ihop och åkte hemåt. Hade bara ett mål på hemresan och det var besök på en motorbana i Österrike.

Passade på att köra lite mindre väg mot Österrike. Istället för att ta tunneln under Karawankerna, så tog vi ett pass över dem istället. Stor och fin väg i Slovenien och liten och krokig väg efter passet i Österrike. Så himla fint.

Kom fram till Red Bull-ring i Spielberg på tidig eftermiddag. Vi såg oss omkring och tittade på träning av något slag med snabba bilar. Hade egentligen tänkt bo i närheten, men vi var där så pass tidigt att vi åkte ett par timmar till.

Stannade i Wels i Österrike och bodde på ett relativt nytt hotell nära mässorna. Gick in till centrum på kvällen och hittade bord på en överfull pizzeria. Fick ha bordet i max en timme innan det var reserverat. Passade perfekt för oss som var hungriga och ville ha maten snabbt.

Resterande del av hemresan matade vi motorväg. Stannade och sov i Dessau nära Berlin på ett ändå nyare hotell. Sista natten bodde vi i Kolding, på ett gammalt hotell med bra betyg. Jag tycker nog att det var aningen överreklamerat, då det var lyhört och hyfsat förfallet. Det enda bra var frukostbuffén, men den var långt ifrån den bästa på resan.

Vi började sista resdagen tidigt och var i Sverige innan lunch. Hem kom vi vid sextiden och då hade vi stannat och fikat på eftermiddagen och sedan handlat i Kristinehamn.

Nu väntar två veckor semester hemma. Får se vad de har att bjuda på.